Uživatel nepřihlášen
Hvězdy a Draci
RSS kanál blogu
Píše: vegasss7771 - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.

Far Cry 1 – tropy plné zla

Úterý 10.1.2017 12:30 - Autor: vegasss7771
To se mi líbí

Když v roce 2004 vyšla first person akce Far Cry 1, nikdo si od ni asi nic moc nesliboval. A ptáte se – Vy dříve narození proč? Hlavním důvodem bylo, že v onom památném roce vyšlo přehršel pokračování zavedených FPSek – HALF-LIFE 2, DOOM 3, UNREAL TOURNAMENT 2004, TRIBES: ASCEND.

Na co bylo ale krásné se dívat novince FAR CRY bylo to, že se odehrávala v tropickém prostředí a že grafika byla v tu dobu – pamatujte, že se psal rok 2004 – byla opravdu skvostná a nemálo lidí si jen doopravdy mohlo dovolit hru hrát s vysokými detaily, jelikož hra potřebovala pro rozběhnutí opravdu velké hardwarové nároky. Jen považte: 3 Ghz taktu procesoru, 1 GB RAM. Ano, v dnešní době multitaskingu, hyperthreadingu a podobných 3,14čovinek, se tyto HW nároky zdají již vcelku směšné, ale jak už jsem naznačil – byl to rok 2004 – a na tento rok to byly hardwarové nároky vskutku KRUTÉ!!!

Nejkrásnější však na Dalekém Kraji bylo ono tropické prostředí, ve kterém se děj – vskutku béčkového příběhu (ale kdo potřebuje v FPS příběh, když je tak důležitý asi jako příběh v pornu :-D ) A o příběh moc stejně nešlo – i když pro ty, kdo tento skvost nehrály – a myslím si, že těch pravých pařanů bude jen pomálu – SPOILER ALERT – šlo o to, že jeden jistý zkurvy...vědec vyvinul genetické mutanty, kteří se mu vymkly kontrole, žoldnéři uviděli člun, na kterém hlavní hrdina, který se zove Jack Carver, pluje se sličnou slečnou, která se ztratí poté, co na jejich loď vystřelí žoldáci superrakety, a tak Jack pomalu, ale jistě odhaluje to, co mělo zůstat skryto před normálními smrtelníky.

Mnoho krásného, a podle mne i nejlepšího na této gamesce, bylo to, že jste různě mohli plnit průchod lokacemi. Máte rádi stealth přístup? Tak pomalu, ale jistě sniperujte žoldnéře. Líbí se Vám naopak Rambo styl? Nasedněte do buginy, či ozbrojeného člunu, a koste ty zpičence hlava nehlava.

A ptáte se, jak na tom tehdy byla inteligence nepřátel? Od té by se i dnešní vývojáři mohli učit. A to si opravdu nedělám prdel. Hru jsem v té době hrál na první nejslabší úroveň a s jistotou a srdcem na dlani Vás mohu ubezpečit, že mi dali skákajíci opice, žoldnéři a raketo-mutanti, pěkně pokouřit. Na ostatní levely obtížnosti jsem v onu dobu vůbec nepomýšlel – stačila mi první obtížnost, a byl jsem za to rád. Také to byla jedna z her, kdy jste se museli opravdu rozmýšlet, jak budete průchodem hrou postupovat. V oné době nebylo totiž ještě možné léčit se pomocí auto-healu, a tak bylo nasnadě sbírat lékarničky. Savování kdykoliv jste chtěli hru uložit také nebylo možné, ale systém save-checkpointů byl důmyslně vymyšlen, takže Vám to jako nevýhoda, či dokonce chyba hry vůbec nepřišla.

Ptáte se proč studio CryTek bylo proklínáno? Určitě to bylo tím, že se zaměřili na grafickou stránku hry – a mnoho lidí (já mezi ně ale rozhodně NEPATŘÍM) si hru nemohli náležitě užít. Museli jste se prostě – zaprvé: buď smířit s tím, že hra se bude kurevsky šíleně sekat, a hru si nastavíte na nejnižší detaily, nebo zadruhé: museli jste vyhlížet nový hardware či dokonce osobní počítač pod stromečkem roku 2004. Dnes už se to může zdát směšné, ale opravdu to bylo tak.

 

Toť vše z mých vzpomínek na tuto úžasnou hyperrealistickou hru, která se nemusí ani v dnešní době stydět za to jak se hraje, i když graficky zastarala šíleně rychle. Takže oblečte si havajské košile, nabijte samopal, nasedněte do buginy a pojdťe kill´em all.

 

PAŘBĚ ZDAR!!!

 

Váš vegasss7771

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 6 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Far Cry 1 – tropy plné zla
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
BackPa    Jojo, Ar-16 sice střílela po 3 projektilech, ale byla účinná a nemálokrát jsem díky ní vyhrál kolo nebo se aspoň umístil na první tři pozice. Kdo s ní uměl, nemohl prohrát :D Pacienta si taky pamatuju, hrál jsem jeho mapy, které byly většinou hodně povedené, když jsem zrovna nehrál svoje na mém serveru.BackPabackpa1775    22.1.2017 07:59 BackPa

Jojo, Ar-16 sice střílela po 3 projektilech, ale byla účinná a nemálokrát jsem díky ní vyhrál kolo nebo se aspoň umístil na první tři pozice. Kdo s ní uměl, nemohl prohrát :D Pacienta si taky pamatuju, hrál jsem jeho mapy, které byly většinou hodně povedené, když jsem zrovna nehrál svoje na mém serveru.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

silenyhrac   1x   Snad jediná hra, kterou jsem hrál i v MP, byl Far Cry 2. A občas jsem hrál proti tobě a Pacientovi. V deathmatchi se mi i dařilo, ale v diamantech na vašich mapách moc ne :-) Kolikrát běžím po ochozu kolem nádvoří a naproti jsi stál ty - často jste mívali AR-16 a s tím já neuměl střílet, protože to mělo malý zásobník, takže jsem měl kulomet. Já střílet do tebe kulometem, ty do mě puškou. . a bylo to :-Dsilenyhracsilenyhrac11429    21.1.2017 20:44 silenyhrac

@ odpověď na komentář od BackPa:Snad jediná hra, kterou jsem hrál i v MP, byl Far Cry 2. A občas jsem hrál proti tobě a Pacientovi. V deathmatchi se mi i dařilo, ale v diamantech na vašich mapách moc ne :-) Kolikrát běžím po ochozu kolem nádvoří a naproti jsi stál ty - často jste mívali AR-16 a s tím já neuměl střílet, protože to mělo malý zásobník, takže jsem měl kulomet. Já střílet do tebe kulometem, ty do mě puškou. . a bylo to :-D

BackPa napsal:Já jsem úplně velkej fanda Far Cry, ale tady s Vámi souhlasím. Far Cry 2 jsem nevydržel hrát dýl, jak 2 hodiny, pak jsem to vzdal a šel si zahrát multiplayer, kterej byl, narozdíl od singlu, super. FC2 jsem nedohrál.

silenyhrac    Já dohrál všechny čtyři díly a dle toho, co u stříleček vyhledávám (atmosféra, plynulost, AI, obtížnost...) se mi nejvíc líbila jednička, pak dvojka ... pak dlouho, dlouho nic ... nakonec trojka se čtyřkou.silenyhracsilenyhrac11429    21.1.2017 20:37 silenyhrac

Já dohrál všechny čtyři díly a dle toho, co u stříleček vyhledávám (atmosféra, plynulost, AI, obtížnost...) se mi nejvíc líbila jednička, pak dvojka ... pak dlouho, dlouho nic ... nakonec trojka se čtyřkou.Komentář byl autorem naposledy upraven 21.1.2017 21:16

Původní verze před úpravami:Já dohrál všechny čtyři díly a dle toho, co u stříleček vyhledávám (atmosféra, plynulost, AI, obtížnost...) se mi nejvíc líbila jednička, pak dvojka ... pak dlouho, dlouho nic ... nakonec trojka se čtyřkou.

Tejkr    Já nedohrál jedničku... ani dvojku... ani trojku a ctyřku... teď hraju Primal, ten taky nedohraju...
Jednička byla fajn, těžká (ne dobrá) AI a lineární příběh hru drželi... minulý čas...
Tejkrtejkr29269
    21.1.2017 15:37
Tejkr

Já nedohrál jedničku... ani dvojku... ani trojku a ctyřku... teď hraju Primal, ten taky nedohraju...
Jednička byla fajn, těžká (ne dobrá) AI a lineární příběh hru drželi... minulý čas...

BackPa    Já jsem úplně velkej fanda Far Cry, ale tady s Vámi souhlasím. Far Cry 2 jsem nevydržel hrát dýl, jak 2 hodiny, pak jsem to vzdal a šel si zahrát multiplayer, kterej byl, narozdíl od singlu, super. FC2 jsem nedohrál.BackPabackpa1775    21.1.2017 12:42 BackPa

@ odpověď na komentář od Behavioralista:Já jsem úplně velkej fanda Far Cry, ale tady s Vámi souhlasím. Far Cry 2 jsem nevydržel hrát dýl, jak 2 hodiny, pak jsem to vzdal a šel si zahrát multiplayer, kterej byl, narozdíl od singlu, super. FC2 jsem nedohrál.

Behavioralista napsal:Prej, že Far Cry 2 lepší jak jednička. :nah: Cože? :shock:
Stereotyp jak sviňa.

Behavioralista    Prej, že Far Cry 2 lepší jak jednička. :nah: Cože? :shock:
Stereotyp jak sviňa.
Behavioralistabehavioralista34565
    20.1.2017 16:16
Behavioralista

@ odpověď na komentář od Tejkr:Prej, že Far Cry 2 lepší jak jednička. :nah: Cože? :shock:
Stereotyp jak sviňa.

Tejkr napsal:Všimli jste si, že zas není tak úžasná, jak píšete? AI není tak dobrá a chytrá, jak se zdálo, herní mechanismy jsou v týhle době... standartní, běhání po ostrově bylo cool, ale story a mise nic moc...
Měl jsem jí rád, ale když nepočítám Afriku (a AI) , tak FC2 byla dál, atd, atd... už Crysis to FC1 natřel... tak co...

Tejkr    Všimli jste si, že zas není tak úžasná, jak píšete? AI není tak dobrá a chytrá, jak se zdálo, herní mechanismy jsou v týhle době... standartní, běhání po ostrově bylo cool, ale story a mise nic moc...
Měl jsem jí rád, ale když nepočítám Afriku (a AI) , tak FC2 byla dál, atd, atd... už Crysis to FC1 natřel... tak co...
Tejkrtejkr29269
    20.1.2017 12:59
Tejkr

Všimli jste si, že zas není tak úžasná, jak píšete? AI není tak dobrá a chytrá, jak se zdálo, herní mechanismy jsou v týhle době... standartní, běhání po ostrově bylo cool, ale story a mise nic moc...
Měl jsem jí rád, ale když nepočítám Afriku (a AI) , tak FC2 byla dál, atd, atd... už Crysis to FC1 natřel... tak co...

8B3CE273    FC spíš než nějaká koímplexní hra bylo hlavně tehnologický demo, ukázat co jejich nový engine umí a původně ani nikdo nezamýšlel z toho udělat nějakou sérii her. Splácali dohromady hru, která co nejlíp předvede jejich engine umí a hráče to chytlo.8B3CE2738b3ce27369683    20.1.2017 12:10 8B3CE273

FC spíš než nějaká koímplexní hra bylo hlavně tehnologický demo, ukázat co jejich nový engine umí a původně ani nikdo nezamýšlel z toho udělat nějakou sérii her. Splácali dohromady hru, která co nejlíp předvede jejich engine umí a hráče to chytlo.

BackPa    Já ji před pár dny streamoval :DBackPabackpa1775    19.1.2017 17:09 BackPa

@ odpověď na komentář od Tejkr:Já ji před pár dny streamoval :D

Tejkr napsal:Jo no, samozřejmě, kdo tu hru hrál v poslední době?

Tejkr    Jo no, samozřejmě, kdo tu hru hrál v poslední době?Tejkrtejkr29269    19.1.2017 02:30 Tejkr

Jo no, samozřejmě, kdo tu hru hrál v poslední době?

BackPa    Jojo, Far Cry 1 je jedna z mých nejoblíbenějších her. Na nejtěžší jsem ji dohrál 4x (prakticky to byla moje první hra a hrál jsem ji asi měsíc, než jsem ji prvně dohrál, protože jsem to hned dal na tu nejtěžší :D) a na jednoduchší obtížnosti tolikrát, že už ani přesně nevím a je fakt, že i na minimum je to těžší, než další Far Cry na nejtěžší obtížnosti.
Si ještě živé vybavuju, jak jsem se u toho nervoval.
Navíc ten multiplayer byl pecka a je sakra škoda, že další FC už mají jiný, horší : /
BackPabackpa1775
    18.1.2017 22:46
BackPa

Jojo, Far Cry 1 je jedna z mých nejoblíbenějších her. Na nejtěžší jsem ji dohrál 4x (prakticky to byla moje první hra a hrál jsem ji asi měsíc, než jsem ji prvně dohrál, protože jsem to hned dal na tu nejtěžší :D) a na jednoduchší obtížnosti tolikrát, že už ani přesně nevím a je fakt, že i na minimum je to těžší, než další Far Cry na nejtěžší obtížnosti.
Si ještě živé vybavuju, jak jsem se u toho nervoval.
Navíc ten multiplayer byl pecka a je sakra škoda, že další FC už mají jiný, horší : /Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Behavioralista    Moje vzpomínky jsou, že to bylo ku*va těžké a ukládací body daleko od sebe.Behavioralistabehavioralista34565    18.1.2017 17:45 Behavioralista

Moje vzpomínky jsou, že to bylo ku*va těžké a ukládací body daleko od sebe.

Kolousek001    Nechápu co všichni mají s těmi nároky: Já si pamatuju jak jsem tu hru dostal jak to vyšlo to mi bylo tak 13-14 let :D Hned první problém nastal v tom, že sem v PC neměl ani DVD mechaniku tak jsem si jí musel obstarat :D a můj PC měl víc jak o polovinu horší konfiguarci. Procesror měl sotva 1 GHZ, grafika to byla nějakej sráč první od Nvidie a Ram bylo myslím 512 Mb víc určitě ne :D a valil sem to normálně na střední detaily a v pohodě několikrát dohrál.Kolousek001kolousek00128103    16.1.2017 19:25 Kolousek001

Nechápu co všichni mají s těmi nároky: Já si pamatuju jak jsem tu hru dostal jak to vyšlo to mi bylo tak 13-14 let :D Hned první problém nastal v tom, že sem v PC neměl ani DVD mechaniku tak jsem si jí musel obstarat :D a můj PC měl víc jak o polovinu horší konfiguarci. Procesror měl sotva 1 GHZ, grafika to byla nějakej sráč první od Nvidie a Ram bylo myslím 512 Mb víc určitě ne :D a valil sem to normálně na střední detaily a v pohodě několikrát dohrál.

Labigmek    Perfektní střílejda. Jedna z nejlepších i dnes po těch letech. A na grafiku se dá dívat i dnes. Herní klenot kterej nikdy neodinstaluju. I celá série Crysis se mi líbí moc. Nehledám hnidy a parádně si zastřílímLabigmeklabigmek35491    16.1.2017 15:21 Labigmek

Perfektní střílejda. Jedna z nejlepších i dnes po těch letech. A na grafiku se dá dívat i dnes. Herní klenot kterej nikdy neodinstaluju. I celá série Crysis se mi líbí moc. Nehledám hnidy a parádně si zastřílím

vegasss7771    Já si nedovedu představit, že bych FC 1 hrál byť jen na druhou z pěti nejtěžší obtížnost.vegasss7771vegasss7771209    12.1.2017 12:32 vegasss7771

@ odpověď na komentář od silenyhrac:Já si nedovedu představit, že bych FC 1 hrál byť jen na druhou z pěti nejtěžší obtížnost.

silenyhrac napsal:Jo, a už to tak nebudu nikdy hrát :-)

silenyhrac    Jo, a už to tak nebudu nikdy hrát :-)silenyhracsilenyhrac11429    11.1.2017 13:06 silenyhrac

@ odpověď na komentář od vegasss7771:Jo, a už to tak nebudu nikdy hrát :-)

vegasss7771 napsal:A do hrál jste ji na nejtěžší? ? ? ?

vegasss7771    A do hrál jste ji na nejtěžší? ? ? ?vegasss7771vegasss7771209    11.1.2017 12:38 vegasss7771

@ odpověď na komentář od silenyhrac:A do hrál jste ji na nejtěžší? ? ? ?

silenyhrac napsal:Co mě při vzpomínce na FC1 napadne jako první, je úžas při vylezení z úvodních rezavých chodeb bunkru. Kolem modrá obloha, pode mnou pastelový koberec listů, květů... a to moře!

Další věc, ten céčkový dabing do áčkové ambientní muziky! Úsměvné, nezapomenutelné, perfektní.

Dále, vegetace tak hustá, že v ní nevidím na krok. A nepřátelé tak nevidí mě. A já je. Ale mohou mě slyšet. A já je. A mohu je tedy jednoho po druhém skrytě odpravovat. To jsem ještě nezažil. Super, vytváří to neopakovatelnou atmosféru!

Po skončení hry: "Výborná hratelnost, výborné... všecko! Dlouhá hra... jasná desítka! Zahraju si ji určitě znova. Ale už ne na předposlední obtížnost. Nechápu, jak ji někdo může dohrát na nejtěžší! " Pár dní jsem to nosil v hlavě a pak ji znovu rozehrál - na nejtěžší :-D

silenyhrac    Co mě při vzpomínce na FC1 napadne jako první, je úžas při vylezení z úvodních rezavých chodeb bunkru. Kolem modrá obloha, pode mnou pastelový koberec listů, květů... a to moře!

Další věc, ten céčkový dabing do áčkové ambientní muziky! Úsměvné, nezapomenutelné, perfektní.

Dále, vegetace tak hustá, že v ní nevidím na krok. A nepřátelé tak nevidí mě. A já je. Ale mohou mě slyšet. A já je. A mohu je tedy jednoho po druhém skrytě odpravovat. To jsem ještě nezažil. Super, vytváří to neopakovatelnou atmosféru!

Po skončení hry: "Výborná hratelnost, výborné... všecko! Dlouhá hra... jasná desítka! Zahraju si ji určitě znova. Ale už ne na předposlední obtížnost. Nechápu, jak ji někdo může dohrát na nejtěžší! " Pár dní jsem to nosil v hlavě a pak ji znovu rozehrál - na nejtěžší :-D
silenyhracsilenyhrac11429
    10.1.2017 20:42
silenyhrac

Co mě při vzpomínce na FC1 napadne jako první, je úžas při vylezení z úvodních rezavých chodeb bunkru. Kolem modrá obloha, pode mnou pastelový koberec listů, květů... a to moře!

Další věc, ten céčkový dabing do áčkové ambientní muziky! Úsměvné, nezapomenutelné, perfektní.

Dále, vegetace tak hustá, že v ní nevidím na krok. A nepřátelé tak nevidí mě. A já je. Ale mohou mě slyšet. A já je. A mohu je tedy jednoho po druhém skrytě odpravovat. To jsem ještě nezažil. Super, vytváří to neopakovatelnou atmosféru!

Po skončení hry: "Výborná hratelnost, výborné... všecko! Dlouhá hra... jasná desítka! Zahraju si ji určitě znova. Ale už ne na předposlední obtížnost. Nechápu, jak ji někdo může dohrát na nejtěžší! " Pár dní jsem to nosil v hlavě a pak ji znovu rozehrál - na nejtěžší :-D

vegasss7771    P. S. : Nebojte se a napište Vaše vzpomínky na tuto epesní FPSku! ! !vegasss7771vegasss7771209    10.1.2017 12:31 vegasss7771

P. S. : Nebojte se a napište Vaše vzpomínky na tuto epesní FPSku! ! !

O autorovi blogu

vegasss7771
vegasss7771
Muž, 29 let, Havířov (Ostrava)
Mám rád vše od sci-fi, fantasy, space opery. Hraju Pokémony a Magicy na základní úrovni s bráchou, bydlím v Havířově u Ostravy takže kdo by měl chuť zajet třeba do hospůdky na jedno tak nejsem proti.
Založit herní BLOG